Nieuw Rotterdams Café winnaar Ketelbinkieprijs 2011
1128
post-template-default,single,single-post,postid-1128,single-format-standard,stockholm-core-2.4,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-9.6.1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
Title Image

Nieuw Rotterdams Café winnaar Ketelbinkieprijs 2011

Burgemeester Aboutaleb reikt de Ketelbinkieprijs uit aan NRC eigenaar Ron Sterk

Nieuw Rotterdams Café winnaar Ketelbinkieprijs 2011

Ron Sterk, eigenaar van de Rotterdamse onderneming Nieuw Rotterdams Café (NRC) ontving vandaag de Ketelbinkieprijs 2011 uit handen van Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam tijdens het 46-ste OndernemersOntbijt Rotterdam dat deze keer op een unieke locatie werd gehouden: Villa de Heerlijkheid in Hoogvliet.

Het Nieuw Rotterdams Café aan de Witte de Withstraat is direct na de opening al een groot succes.  Het café zetelt in het oude pand van de redactie van NRC Handelsblad.

Ron Sterk ging met Nieuw Rotterdams Café niet alleen qua naamgeving creatief aan de slag met Rotterdam, maar laat ook zijn Rotterdamse lef zien, door in een straat waar al veel nationaal en internationaal vermaarde horeca is gevestigd, kansen te benutten voor een nieuw concept.

Sterk heeft het oude pand met een stijlvol interieur innovatief opgefleurd en tegelijkertijd recht gedaan aan de oorspronkelijke architectuur. Een gemêleerd publiek van jong tot oud, van zakelijk tot creatief weet Nieuw Rotterdams Café te vinden. Ron Sterk programmeert op de zondag Jazz waardoor het Nieuw Rotterdams Café aansluit bij het, door o.a. North Sea Jazz gerealiseerde, imago van Rotterdam als Jazzstad van Nederland en Europa. De andere twee genomineerde bedrijven waren bakkerij/restaurant Vlaamsch Broodhuys en social media bureau Rauw CC.  Alle prijswinnaars ontvingen een Ketelbinkie-oorkonde en een coachingstraject van sponsor Rabobank Rotterdam.

Juryvoorzitter Maritza Russel: “Uit een ruim aantal aangemelde bedrijven, kwamen deze prachtige ondernemingen bovendrijven. Stuk voor stuk een aanwinst voor de stad. De jury was unaniem in haar keuze”.

Het juryrapport vermeldt verder over de twee andere genomineerden 2011:


VlaamschBroodhuys

Dimitri Roels startte in 1996 met het VlaamschBroodhuys. De jury van Ketelbinkie wil daarom nadrukkelijk vermelden dat de vestiging van het Vlaamsch Broodhuys aan de Meent tot de drie finalisten behoort en niet het totale filiaalbedrijf van Roels. Het Vlaamsch Broodhuys heeft gezorgd voor een totale ‘verhipping’ van het uiterste stukje Rotterdam centrum. De magneetwerking die vanuit de winkel van Roels uitgaat, is ontegenzeggelijk groot. Het doelmatige terras blijkt zelfs nu de Meent tot en met november 2012 ‘ underconstruction’ is, bij elke zonnestraal een place-to-be voor ontbijt, lunch en high-tea. Roels houdt daarmee het straatbeeld levendig en interessant voor collegawinkeliers.

RauwCC

Wie kent ‘m niet: de bakfiets van Rauw CC die steeds in de Rotterdamse binnenstad verschijnt bij grote evenementen. Maarten Reijgersberg heeft in minder dan twee jaar een full-service socialmediabureau neergezet met als pakkende pitchline: “Social Media op z’n Rotterdamst”. Met een portefeuille waarop veel bekende organisaties en bedrijven prijken, kon de jury niet anders dan dit creatieve bureau waar marketing- en socialmedia concepten worden ontwikkeld en workshops daarover worden gegeven, in de finale te plaatsen.
Dat Rauw CC zijn pay-off socialmedia op z’n Rotterdamst waarmaakt, is niet altijd zichtbaar. Immers de ontwikkelde concepten vinden hun weg in het Rotterdamse straatbeeld  altijd uit naam van de opdrachtgevers van Rauw CC. Denk hierbij o.a. aan het (eveneens als finalist gekwalificeerde) VlaamschBroodhuys en Bavaria City Race.

De 3 genomineerden voor de Ketelbinkieprijs 2011

 

Jurycriteria

Om voor een nominatie voor de Ketelbinkieprijs in aanmerking te komen, dient het bedrijf of organisatie te voldoen aan de volgende criteria:

De onderneming heeft tenminste één product, dienst of prestatie aantoonbaar in de markt gezet en voldoende potentie om verder te groeien.
De geleverde dienst, het product of de prestatie dient een positieve uitstraling te hebben op de (inter)nationale uitstraling van de stad Rotterdam.
De onderneming heeft een Rotterdamse mentaliteit, is origineel, innovatief en/of creatief.